ترفندهای مسافرتی

چگونه در کمپ های سرد پاییزی گرم بمانیم ؟

نکاتی برای گرم ماندن در کمپ های سرد پاییزی

هیچ چیز به خوبی کمپ کردن و شب مانی در طبیعت رنگارنگ پاییز نیست، در دل طبیعت هنگامی که رزوها با تابش کم جان آفتاب پاییزی مختصر گرمایی را احساس می کنیم و عصرها با غروب زودهنگام خورشید دست به دامن گرمای آتش شده و خواب هم بدون کیسه خواب اقامت ممکن نیست. برای داشتن یک کمپ بیادماندنی نباید تسلیم سرما شد و با شور و شادی سفرمان را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

مای تراولز در بخش راهنمای طبیعت گردی و کمپ برای شما اقدام اساسی برای گرم ماندن در کمپ های پاییزی را در این مطلب یادآور شده است که شما همراهان عزیز را به خواندن آن دعوت می کنیم.

کمپ زدن در طبیعت و شب مانی

گرم ماندن در روزهای سرد پاییزی در کمپ

این نکات که در ادامه خواهد آمد به شما کمک خواهد کرد تا از کمپینگ و اقامت در طبیعت پاییزی و سرد بیشتر لذت ببرید و سفر خاطره انگیزی داشته باشید.

چه لباسی در کمپ بپوشیم؟

در کمپ های پاییزی باید چند لایه لباس پوشید و هر لایه هم باید کاملا حساب شده انتخاب شوند.

  • لایه زیرین باید ضد عرق بوده تا ضمن حفظ گرما از مرطوب شدن بدنتان جلوگیری می کند.
  • لایه میانی باید از الیاف گرم و متراکم تهیه و تولید شده باشد تا ضمن حفظ حرارت لایه زیرین از نفوذ سرما هم جلوگیری کند.
  • لایه رویی باید قابلیت مقامت در برایر باد و رطوبت داشته باشد تا با حفظ گرمای بدن از سرمای حاصل از ورزش باد و از نفوذ رطوبت باران و برف به لایه های داخلی جلوگیری نماید.
  • در کمپ به ویژه شب ها جوراب های پشمی گرم به پا داشته باشید.
  • هنگام خواب از پاپوش های مخصوص کمپ هستند برای حفظ پاها از سرما استفاده کنید.
بیشتر بدانید
چگونه در سفر با مردم محلی ارتباط برقرار کنیم؟

در کمپ پاییزی چه غذاهایی بخوریم؟

از چاقی نترسید

غذاهای که به سوخت و ساز بیشتر بدن کمک می کنند را در رژیم خودقرار دهید، کربوهیدرات و چربی ها را فراموش نکنید. شما می توانید غذاهایی مانند: ماهی غلات، آواکادو و مغزیجات که دارای چربی های مفید هستند سالامتی خود را حفظ نمایید.

مایعات گرم را فراموش نکنید

نوشیدن مایعات گرم به صورت کم کم و جرعه ای در طول روز و خوردن سوپ برای بالا نگهداشتن دمای داخلی بدن بسیار مفید می باشد.

تحرک داشته باشید

در طول روز اگر احساس سرما کردید، اقدام به پیاده روی، نرمش، بازی های دسته جمعی نمایید و یا فعالیت هایی مانند آشپزی، جمع آوری هیزم، مرتب کردن وسایل باعث گردش سریعتر خون در بدنتان شوید تا دمای بدنتان بالا رفته و از دست سرما خلاص شوید.

جانب احتیاط را فراموش نکنید

درصورت همراه داشتن هیتر و استفاده آن برای گرم کردن چادر، حتما تمامی جوانب آنرا بسنجید تا مانع آتش سوزی و یا دچار مسمومیت با گاز نشوید.

گرم ماندن در روزهای سرد پاییزی در کمپ

داشتن خواب گرم در شب های سرد

تجربه شبهای سرد پاییز و زمستان برای طبیعتگرادان و علاقمندان به کمپ کردن تجربه نه چندان خوشایندی است که به فکر چاره ای برای گرم ماندن در کمپ های سرد پاییزی و شب مانی هستند، شبهایی که حفظ هر واحد درجه از گرمای داخل کیسه خواب به امری مهم تبدیل می شود.

یادآوری دوران کودکی

از کودکی مادرانمان همیشه قبل از خواب تاکید می کردند که قبل از خواب دستشویی برید. در کمپ ها هم حتما قبل از خواب دستشویی ( حتی اگر فکر می کنید ندارید) بروید تا در سرمای شدید پاییزی و تاریکی مجبور به ترک کیسه خواب گرم و نرم نباشید.

بیشتر بدانید
نکاتی برای سفری ایمن در دوران کرونا ویروس

زیرانداز مناسب همراه داشته باشید

برای اینکه سرمای کمتری از سطح زمین به کیسه خواب و بدن شما منتقل نشود، بهتر است از زیراندازهای دولایه یا دو تا زیر انداز معمولی در زیر کیسه خواب استفاده کنید.

ساک بیو عایق قابل اعتماد

عایق مخصوص کیسه خواب که به آن ساک بیو (Bivy Sacks ) گفته می شود، این ساک می تواند تا 10 درجه سانتی گراد دمای داخل کیسه خواب را بالاتر ببرد.

کیسه یا بطری آب گرم همراه داشته ببرید

وقتی کیسه خوابتون تک نفره است، بردن کیسه آبجوش یا بطری که با آب گرم پرشده باشد می تواند باعث بالا رفتن و ماندگارتر شدن دمای داخل کیسه می شود.

نکته: حواستان به درب بطری یا سوراخ های احتمالی آنها باشد

تنقلات و مغزیجات پرکالری استفاده کنید

خوردن اسنک و تنقلات یا مغزیجات پرکالری باعث بالا رفتن سوخت و ساز در بدن شما شده و در نتیجه دمای بدن شما بالا می رود. پس هرگز فراموش نکنید.

نکته: نگران اضافه وزن خودتان نباشید، در صبح روز بعد با فعالیت بیشتر می توانید جبران نمایید.

نرمش و حرکات کششی انجام دهید

قبل از خواب بهتر است چند حرکت کششی و نرمش ملایم انجام دهید تا بدنتان گرم شود و سپس به داخل کیسه خواب بروید.

نکته: در ورزش زیادروی نکنید تا بدنتان عرق نکند، زیرا خیسی لباس باعث جذب سرما می شود.

از مرطوب شدن داخل کیسه خواب خلوگیری کنید

در سرمای شدید، بردن سر به داخل کیسه خواب بسیار لذت بخش می باشد ولی شما هرگز اینکار را انجام ندهید. زیرا هنگام تنفس رطوبت به داخل کیسه خواب منتقل می گرددو این کار باعث سر شدن کیسه خواب شما می گردد.

بیشتر بدانید
بهترین نرمش و حرکات ورزشی در پرواز با هواپیما

نکته: برای حفاظت از سر کلاه های مخصوص ( بالاکلاوا ) یا دستمال استفاده کنید

خوابیدن با کیسه خواب در طبیعت

نکات صبحگاهی در کمپ:

بدنتان را با هوای بیرون هم دما کنید

هنگام برخواستن از خواب زمانی را برای هم هوایی بدنتان با بیرو فراهم کنید. بصورتی که قبل از خارج شدن از کیسه خواب،با حرکت دادن به خود اجازه دهید بدنتان متناسب با هوای بیرون شده و از وارد شدن شک دمایی جلوگیری شود.

لباس های روزتان را گرم و سپس بپوشید

به دلیل سرد و یخی بودن صبح های پاییزی، توصیه می شود که لباسهای روزتان را به داخل کیسه خواب برده تا کمی گرم شده و سپس آنهارا بپوشید.

لوازم سفر مای تراولز
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به کمک نیاز دارید؟
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم
بستن
بستن