ترفندهای مسافرتی

بهترین نرمش و حرکات ورزشی در پرواز با هواپیما

چگونه در پرواز نرمش و حرکات ورزشی داشته باشیم؟

در پروازهای طولانی برای حفظ شادابی و جلوگیری از عوارض سفرهای طولانی هوایی باید تحرک خودتان را حفظ کرده تا سرحال و شاداب بمانید. یکی از پیامدهای مهم پروازهای طولانی درصورت نداشتن حرکات ورزشی در پرواز با هواپیما ، بالا رفتن خطر لخته شدن خون ” ترومبوز سیاهرگی عمقی (Deep vein thrombosis)” می باشد.

سایت مای تراولز در این مقاله را در بخش سلامتی در سفر، روشهای مفیدی را برای مقابله با این عارضه مهم معرفی کرده است.

شما عزیزان را دعوت می کنیم تا با پیروی از این حرکات سلامت و شادابی خود را در پروازهای طولانی حفظ کنید.

درصورت فراهم بودن شرایط این حرکات را هر یک ساعت نیم تکرار کنید

حرکت ورزشی مچ پا برروی صندلی حرکات ورزشی در هواپیما

حرکات پاشنه پا:

بر روی صندلی بنشینید و کف پایتان را صاف قرار دهید، بطوری که پاشنه پایتان از زیر زانو و با کمی فاصله از هم قرار بگیرند.

پاشنه های خود را بالا ببرید بطوریکه فقط پنجه پایتان روی زمین باشد.

به مدت 5 ثانیه در حالت قرار بگیرید و سپس پاشنه هایتان را پایین بیاورید.

این حرکت را 10 بار انجام دهید، از طبیعی و منظم بودن تنفس تان مطمئن شوید.

حرکت نرمشی پنجه پا هنگام نشستن بر روی صندلی حرکات ورزشی در هواپیما

حرکات پنجه پا:

پنجه پایتان را بالا ببرید بطوریکه فقط پاشنه هایتان بر روی زمین باشد. به مدت 5 ثانیه در این حالت بمانید و سپس پنجه تان را پایین بیاورید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

بیشتر بدانید
بیمه مسافرتی چیست؟

حرکت دورانی مچ پا جهت سرعت در انتقال جون حرکات ورزشی در هواپیما

مچ پا ، حرکات و نرمش ها

یکی دیگر از حرکات ورزشی در هواپیما این است که پاهایتان را از زیر صندلی به سمت جلوی خود بکشید. یک پای خود را به آرامی بطوری که صاف باشد بلند کنید، و پایتان را در جهت عقربه های ساعت از مچ پا 15 بار بچرخانید و سپس 15 دفعه هم حالت عکس آن را انجام دهید.

این حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید.

حرکت کششی کتف و شانه حرکات ورزشی در هواپیما

نرمش کتف و سرشانه در هواپیما

هر دو دست خود را مستقیم بالای سر خود ببرید، تا جاییکه می توانید دستانتان را به سمت بالا بکشید. با یک دست، آرنج دست دیگر را بگیرید و به ارامی به یک طرف بکشید. در این حالت کشش به مدت 15 ثانیه باقی بمانید.

این کاررا با دست دیگر نیز تکرار کنید.

نرمش و حرکت کتف و آرنج دست حرکات ورزشی در هواپیما

حرکات کتف، آرنج

دست راستتان را بر روی شانه چپ بگذارید. دست چپ را پشت ارنج راستتان قرار دهید و به ارامی آرانج را به سمت شانه فشار دهید. در این حالت کشش به مدت 15 ثانیه باقی بمانید.

این حرکت را به مدت 15 ثانیه با دست دیگر نیز انجام دهید.

توجه: این حرکت را زمانی انجام دهید که کسی در صندلی بعدی شما نشسته باشد. ( یا اگر کسی که بعد از شما نشسته یکی از دوستان یا بستگان نزدیک شما باشد که ناراحت نشود)، زیرا این حرکت سبب خواهد شد تا دست شما جلوی او قرار بگیرد.

نرم عضلانی شکم و لگن حرکات ورزشی در هواپیما

تمرینات عضلانی بدن:

برخی از تمرینات انقباض عضله را انجام دهید. در یک فضای محدود، با منقبض کردن ماهیچه ها می توانید در حالتی از ورزش کردن بدون حرکت خیلی زیاد باشید.

  • ماهیچه های شکمی یا گلوتئال تان را منقبض کنید. به مدت چند ثانیه انها را در همان حالت نگه دارید، سپی آزاد کنید. این حرکت را به دفعات زیادی تکرار کنید تا در طول پرواز، احساس راحتی به شما دست دهد. این کار به شما کمک می کند تا ماهیچه هایتان را تقویت و حرکت انها را منظم کنید.
  • ماهیچه های پابوکوجیوس خود را منقبض کنید در حالیکه در حالتی شبیه به تمرینات ورزشی کیگل نشسته اید. کار این ماهیچه ها متوقف کردن ادرار می باشد، بطوریکه این تمرینات به بهبود کنترل مثانه کمک می کند.
بیشتر بدانید
تمیزترین ایرلاین دنیا کدام است؟

برای مردان، این تمرین می تواند کمک به بهبود اختلالات در نعوظ شود و عملکرد جنسی شان را بهبود بخشد.

خانمها هم می توانند این ورزش را در حالت نشسته انجام دهند.

نرمش و حرکات کششی سرپایی حرکات ورزشی در هواپیما

فرصت را از دست ندهید

ورزش را فراموش نکنید، حتی اگر در انتظار رفتن به دستشویی باشید. این زمان، موقع خوبی برای کشیدن و حرکت کردن در حالیکه مانند یک خط صاف ایستاده اید ، است.

  • بر روی پاهایتان که کمی هم از یکدیگر فاصله دارد، بایستید و دستهایتان را به طرف جلوی خود بکشید. ( اگر برایتان مقدور است)، یا دستانتان را بر روی باسنتان قرار دهید و از زانو خم شوید و حرکتی شبیه به بشین و پاشو انجام دهید. دوباره به حالت ایستاده برگردید.
    این کار را 5 مرحله تکرار کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا زانوهایتان انعطاف پذیرتر شوند و همچنین کمک به جریان خون در پاها و باسن می کند.
  • خوتان را بکشید. روی پاهایتان بایستید و تا مچ پا خم شوید و ان را با دستتان بگیرید. این حرکت سبب می شود تا ماهیچه های پشتتان از حالت انقباض در ایند.

حرکات ایستاده و با استفاده از صندلی حرکات ورزشی در هواپیما

حرکات ایستاده

این حرکات ورزشی در هواپیما ، اگر راهرو کاملا خالی بود، در راهرو بایستید. دسته های صندلی دوطرف خود را بگیرید. ماهیچه های شکمی خود را سفت کنید و پاهایتان را جلوی خود، بالا بیاورید.
این کار را ده بار انجام دهید. کسانی که مبتدی هستند، این کار را در زمانهای کمتر انجام دهند. در این حرکت کلیه عضلات رانها و شکم ، کار می کنند.

مترجم: معصومه صالحی وزیری

بیشتر بدانید
ترفندهای عکاسی از پشت پنجره هواپیما
لوازم سفر مای تراولز
منبع
wikihow.com
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به کمک نیاز دارید؟
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم
بستن
بستن