ترفندهای مسافرتی

10 غذای فرودگاهی که هرگز نباید آنها را بخورید

این غذاها را در فرودگاه نخورید

ایا شما پروازتان به محض ورود به فرودگاه انجام می شود یا چند ساعتی را در فرودگاه می گذرانید؟ توصیه ما به شما این است که در فرودگاه معطل نشوید و در صورت نیاز ببه غذا و نوشیدنی تا حدامکان از غذاها و نوشیدنی های فوق العاده ناسالم که در فرودگاه وجود دارد اجتناب کرده و این غذاها را در فرودگاه نخورید.

سایت مای تراولز شما عزیزان را که به سلامتی خود در سفر اهمیت می دهید را به خواندن این مطلب دعوت می کند.

غذاهای سرخ شده ، پر کالری و سنگین

غذای چرب مضر برای قبل از پرواز

اخیرا در بعضی از فرودگاهها غذاهایی تحت عنوان غذای سالم ارائه می شود. البته این غذاها به خودی خود غذایی سالمی هستند اما هنگامیکه در روغن فراوان سرخ می شود و سپس به آن مقدار زیادی سس اضافه می گردد، دیگر این غذا سالم نیست.

زیرا علاوه بر میزان کالری که در هنگام سرخ شده به ان اضافه شده است میزان قابل توجهی کالری هم هنگام استفاده از سس به ان اضافه می شود، بعلاوه عملیات سرخ شدن خود از سلامت مواد غذایی می کاهد.

بیشتر بدانید
چگونه در سفر عکس سلفی بگیریم ؟

بستنی های کارامل دار ؛ چاق کننده و نفاخ …

بستنی کارامل و میوه ای

در فرودگاههای همه جای دنیا، خوردنیهای کارامل دار مانند بستنی های کاراملی فراوان هستند. از خوردن چنین غذاهایی پرهیز کنید.

بستنی کاراملی علاوه بر داشتن چربی، حاوی مقدار زیادی کالری که مربوط به کارامل است، نیز می باشد. همچنین در ارتفاع چند هزار پایی این کارامل می تواند تولید نفخ نماید و شما را هم کمی اذیت کند.

خوردن غذاهای شور ؛ ایجاد نفخ جت

غذاهای شور و چرب در فرودگاه

سدیم درروی زمین هم نفخ آور است، در هوا با توجه به تغییرات فشار، این حالت بدتر هم می شود. برای جلوگیری از « نفخ جت» از خوردن غذاهای شور قبل از پرواز جدا خود داری کنید.

نوشیدنی های گاز دار ، ایجاد دردسر در پرواز

نوشیدنی های گازدار در فرودگاه

صحبت از «نفخ جت » است. از خوردن نوشیدنی های گاز دار جدا پرهیز کنید. نوشیدنی های گاز دار در بیشتر فرودگاهها به فروش می رسد، معمولا نوشیدنی گاز دار شامل سدیم می باشند و باعث تشنگی فوق العاده ای می شوند.

بعلاوه با خوردن این گونه نوشیدنی ها که معمولا دارای قند و سودا هستند سبب نفخ بیشتر و اسباب دردسر و عصبانیت می شوند، مخصوصا اگر در صندلی وسط نشسته باشید.

نوشیدنی های شیرین شده با قند مصتوعی

شربت و نوشیدنی های شیرین در فرودگاه

اگر در تعطیلات می خواهید تناسب اندام شما حفظ شود، به شما نوشیدنی بدون قند توصیه می شود. اما به دلیل استفاده از شیرین کننده های مصنوعی نظیر سوکرالوز در تولید برخی از این نوشیدنی ها در فرودگاه و هنگام پرواز با هواپیما نباید مصرف شود.

به دلیل اختلالات گوارشی (ایجاد نفخ ) برای افرادی که به شیرین کننده های مصنوعی حساسیت دارند یاآوری می شود تا از خوردن نوشیدنی هایی که دارای قند مصنوعی هم است باید جدا اجتناب کنید.

بیشتر بدانید
با هشت غذای نذری از عراق تا پاکستان آشنا شوید

شکلات ، دارای چربی، کربوهیدرات و پرکالری

کیک های شکلاتی در فرودگاه

در پرواز اگر شما نیاز به صبحانه دارید، کیکهای شکلاتی بنظر می رسد که بهتر از نان شیرینی و یا ساندویچ صبحانه باشد. اما این کیک ها کمی شما را به اشتباه می اندازد.

زیرا دارای کالری، چربی، کربوهیدرات و شکر می باشد. لازم است یادآوری کنیم که خوردن نان شیرینی یا حتی ساندویچ صبحانه میزان کالری کمتری نسبت به کیکهای شکلاتی می باشند.

ماکارونی و پیتزا سرشار از کالری

پیتزا و فست فود در فرودگاه

بنظر شما نان شیرینی بهتر است یا یک ظرف ماکارونی یا یک پیتزای چرب؟ ماکارونی و پیتزا حاوی کربوهیدرات هستند که با توجه به سس آن کالری بسیار به همراه چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم می باشد.

شما که قصد ندارید این مقدار کالری را در طول پرواز مصرف کنید؟؟!!

غذاهای چرب و خطر لخته شدن خون در پاها

غذاهای سرخ شده در فرودگاه

خوردن چربی اشباع شده در پرواز می تواند خطر ترومبوز وریدی عمقی (DVT) را افزایش دهد. بطور مثال پنیر دانمارکی دارای 16 گرم چربی اشباع شده بیشتری نسبت به پیتزا می باشد!!!

همبرگر یک بمب ساعتی هنگام پرواز

همبرگر غذای نامناسب در فرودگاه

اگر به وقت ناهار یا شام در فرودگاه هستید، کمی هم به محل و غذایی که می خورید هم توجه کنید. متخصصان علم تغذیه می گویند که با خوردن همبرگر شما سه عامل ایجاد اختلال گوارشی را باهم دریافت می کنید.

سدیم بیش از حد، چربی اشباع شده و کلم بد بو یا پیاز که با خوردن اینها علاوه بر خود، افراد کناری خودرا نیز دچار زحمت و دردسر می نمایید.

ادویه ؛ محرک معده و سیستم عصبی

ادویه و سس های محرک در فرودگاه و پرواز

استرس سفر و مخصوصا هیجانات پرواز می تواند سبب سوزش سر دل شود، بنابراین اگر شما عصبی و یا نگران هستید و در خطر بیماری رفلکس اسید معده می باشید، از خوردن غذاهای پر ادویه و تند خود داری کنید.

بیشتر بدانید
9 راه برای پیدا کردن غذای ارزان قیمت در سفر

بیشتر ادویه ها علاوه براین که انرژی فوق العاده زیادی دارند سبب سوزش سر دل و حالت رفلکس نیز می شوند که این خود می تواند حالت عصبی و دل شوره را در شما تقویت کند.

همیشه مراقب سلامت غذایی خود باشید.

مترجم: معصومه صالحی وزیری

لوازم سفر مای تراولز
منبع
smartertravel.com
برچسب ها

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به کمک نیاز دارید؟
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم
بستن
بستن